معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: ایثار و گذشت خانواده شهدا الگوی مناسبی برای تربیت نسل‌های آینده است بر همین اساس باید سبک زندگی شهدا و خانواده شهیدان در جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۹۵۵۱۴۲۴
|
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از نیشابور، مهدی دونده در دیدار با مادر شهید محمدرضا سلطانی در سرولایت نیشابور اظهار کرد: مدیریت جهادی و خدمت به مردم در راستای اعتلای بیش‌ازپیش نظام مقدس جمهوری اسلامی تداوم‌بخش راه شهیدان در شرایط کنونی کشور است.

 وی افزود: امنیت و اقتدار امروز کشور جمهوری اسلامی ایران نتیجه مجاهدت‌ها و رشادت‌های این عزیزان در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس و نیز دفاع از حرم و میهن اسلامی است؛ ازاین‌رو خدمت صادقانه و تکریم خانواده‌های شهیدان بزرگوار و جانبازان گران‌قدر از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 شهید محمدرضا سلطانی در سال ۱۳۶۴ در روستای بیدخان شهرستان نیشابور به دنیا آمد. دوران تحصیلی دبستان و راهنمایی را در زادگاهش پشت سر گذاشت و مقطع متوسطه را در شهر چکنه با موفقیت سپری کرد. او در سال ۱۳۶۴ در دانشگاه تربیت‌معلم سبزوار راه پیدا کرد و به علت فوت پدر، با مشقت فراوان بعد از چهار سال تلاش و با رتبه عالی موفق به کسب مدرک کارشناسی در رشته جغرافیای عمومی شد. محمدرضا سلطانی سپس بااحساس وظیفه برای تأمین امنیت کشور برای خدمت مقدس سربازی ثبت‌نام کرد. پس از طی دوره آموزشی،۱۵ ماه در زاهدان و ایرانشهر انجام‌وظیفه نمود. با اتمام دوره مقدس سربازی، در فروردین‌ماه ۹۰ به استخدام نیروی انتظامی درآمد. خاطرات دوستان و هم‌زمان این شهید از فداکاری و ایثارگری وی در رفتار با همکاران، شجاعت و غیرت در انجام عملیات ها حکایت دارد.

 شهید سلطانی ۲۱ بهمن سال ۱۳۹۲ در درگیری با اشرار در گردان مرزی سیرکان مرز میان ایران و پاکستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار